Do 17 grudnia 2021 roku (do godz. 12:00) trwa nabór OZB w Szkole Doktorskiej nr 3. Pracownicy Politechniki mogą zgłaszać zagadnienia i tematy prac doktorskich, które będą mogli zrealizować ich doktoranci.

Pierwszym etapem rekrutacji do Szkoły Doktorskiej nr 3 na semestr 2022L jest weryfikacja dotychczasowych i nabór nowych OZB (oferta zagadnień badawczych). Każdy kandydat do Szkoły Doktorskiej w procesie rekrutacji będzie musiał wybrać zagadnienie wcześniej zgłoszone przez pracownika Politechniki Warszawskiej, który może być promotorem pracy doktorskiej. 

W Szkole Doktorskiej nr 3 mogą być realizowane prace doktorskie w dyscyplinach: automatyka, elektronika i elektrotechnika, informatyka techniczna i telekomunikacja, matematyka oraz nauki fizyczne.

Link do formularza zgłoszenia nowego OZB można uzyskać po wypełnieniu formularza: 
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=nCJQO3jNiEWbz5e3Yp4vD4IFfW8p1GpGgljTbb3bWIBURTdHUkk5RUpKRDFPSFNMRTI4TU9GSUpBRy4u

 

Serdecznie zapraszamy na spotkanie dla członków społeczności akademickiej Politechniki Warszawskiej, organizowane w ramach programu Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza Politechnika Warszawska, które odbędzie się 18 czerwca w godz. 14.00 – 15.30 na platformie MS Teams.

Na spotkaniu przedstawimy Państwu postęp prac realizowanych w ramach programu SPRAWNA UCZELNIA, a m.in.:

  • założenia modernizacji systemu wsparcia przygotowywania i realizacji projektów badawczych,
  • założenia wprowadzenia narzędzi zarz±dzania strategicznego,
  • założenia elektronicznego zarz±dzania dokumentacj± w Politechnice Warszawskiej,
  • wyniki badania obustronnej satysfakcji w relacjach pracownicy naukowi (nauczyciele akademiccy) – pracownicy administracji przeprowadzonego w grudniu 2020 r.

Link do spotkania: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3a134d2eeddce3494ca20a05b763240ef7%40thread.tacv2/1623240468152?context=%7b%22Tid%22%3a%223b50229c-cd78-4588-9bcf-97b7629e2f0f%22%2c%22Oid%22%3a%228859eda9-f604-40f5-8d08-bf7d1f4891c0%22%7d

Więcej informacji o Programie SPRAWNA UCZELNIA: https://www.badawcza.pw.edu.pl/badawcza/Sprawna-Uczelnia

W procesie kształtowania oferty dydaktycznej Szkoła Doktorska nr 3 stara się brać pod uwagę formułowane przez doktorantów i ich promotorów oczekiwania dotyczące tematyki, form i charakteru przedmiotów. Każdy doktorant oraz promotor może zgłosić propozycję przedmiotu, którego organizacji oczekuje od Szkoły. Zgłoszenia są dokonywane poprzez formularz elektroniczny (link: https://forms.office.com/r/fYKUkvPYeR). Każdy doktorant i promotor może zgłosić dowolną liczbę przedmiotów. Proponowane przedmioty mogą być opisane bardzo szczegółowo (wraz ze wskazaniem wydziałów lub konkretnych osób, które posiadają kompetencję do poprowadzenia proponowanego przedmiotu) lub w sposób ogólny.

Formularz można uzupełniać w ciągu całego roku akademickiego, ale przed rozpoczęciem każdego semestru pobierane z systemu są odpowiedzi, które stają się materiałem wyjściowym w pracach nad ofertą dydaktyczną na dany semestr. Tradycyjnie przedmioty, które mają się znaleźć w ofercie na najbliższy semestr powinny być zgłoszone do końca maja lub do końca grudnia. Szczegółowe informacje w sprawie dokładnych terminów są podawane w osobnych informacjach.

W semestrze letnim roku akademickiego 2020/2021 nabór propozycji prowadzimy do 7 czerwca 2021 r.


In the process of creating the didactic offer, Doctoral School No. 3 tries to take into account the expectations formulated by PhD students and their supervisors regarding the subject, form and nature of courses. Each PhD student and supervisor may propose a course that he/she expects from the School to organize. Applications are made in an electronic form (link: https://forms.office.com/r/fYKUkvPYeR). Each PHD student and supervisor may submit any number of courses. The proposed course can be described in detail (with an indication of the faculties or specific persons who are competent to teach the proposed subject) or in general without details.

The form can be completed throughout the entire academic year, but before the beginning of each semester, answers are downloaded from the system and become the starting material for work on the didactic offer for a semester. Traditionally, courses to be offered for the next semester should be submitted by the end of May or the end of December. Detailed information on exact dates is provided in separate information.

In the summer semester of the 2020/2021 academic year, we will be collecting proposals until June 7, 2021.

 

 

Biblioteka Główna wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społeczności akademickiej wykupiła roczny dostęp do Grammarly Premium. Jest to narzędzie do korekty błędów językowych w tekstach w języku angielskim sprawdzające gramatykę, interpunkcję, stylistykę i ortografię.

Zgłoszenie w sprawie założenia konta należy przesłać za pośrednictwem formularza rejestracyjnego.
Liczba kont jest ograniczona w ramach poszczególnych grup użytkowników.

Więcej informacji: https://bg.pw.edu.pl/index.php/aktualnosci-pl/871-program-grammarly-wersja-premium 

 

 

Greetings from the University of Jyväskylä!


We are proud to present our Jyväskylä Summer School, which will be organized this year for the 30th time. The Summer School takes place 9 – 20 August 2021 and offers courses for advanced Master’s students, PhD students and post-docs in various fields of natural sciences, mathematics and information technology. Students from the field of Mathematics, Science and Information Technology around the world are invited to apply!

More information on the Summer School can be found below and at www.jyu.fi/jss 

We would greatly appreciate it if you could kindly forward the information below about the Summer School to any interested parties such as students and staff.

With kindest regards,

Sanna Patja
Jyväskylä Summer School
University of Jyväskylä
www.jyu.fi/jss 
Facebook event: https://www.facebook.com/events/122086733168561 
LinkedIn event: https://www.linkedin.com/events/6782648672178999296 

 

 

Politechnika Warszawska rozpoczyna nabór zgłoszeń do V edycji programu Doktorat wdrożeniowy na rok akademicki 2021/2022.

Informacje ogólne o programie

Program „Doktorat wdrożeniowy” ustanowiony został komunikatem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (obecnie Minister Edukacji i Nauki) z dn. 29.05.2019.

Przedmiotem programu jest tworzenie warunków do rozwoju współpracy podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki z otoczeniem społeczno-gospodarczym, prowadzonej w ramach szkół doktorskich i polegającej na kształceniu doktorantów we współpracy z zatrudniającymi ich przedsiębiorcami albo innymi podmiotami.

Program składa się z modułów:

  • „Doktorat wdrożeniowy I” – w ramach którego wspierane jest przygotowywanie rozpraw doktorskich przez doktorantów prowadzących działalność naukową w zakresie innym niż określony w pkt 2, których wyniki mogą mieć zastosowanie w działalności podmiotów zatrudniających doktorantów.
  • „Doktorat wdrożeniowy II – sztuczna inteligencja” – w ramach którego wspierane jest przygotowywanie rozpraw doktorskich przez doktorantów prowadzących działalność naukową w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji w procesach technologicznych lub społecznych, w tym związanych z cyberbezpieczeństwem, których wyniki mogą mieć zastosowanie w działalności podmiotów zatrudniających doktorantów.

 W dniach 19 lutego od godz. 19:00 do dnia 24 lutego zostaną uruchomione zapisy na dwa przedmioty z oferty „Warsztat badacza” na najbliższy semestr:

Informacji na temat szerszej rekrutacji należy spodziewać się w połowie marca – obecnie przygotowujemy dokumentację do wyboru wykonawców w procedurze zamówień publicznych i niestety ze względu na zmianę od 1 stycznia ustawy przecieramy szlaki nowych procedur zarówno dla nas jak i osób odpowiedzialnych za realizację zamówień publicznych.

Krótkie opisy przedmiotów wraz z terminarzem zajęć znajdują się poniżej.

  Idealne czytanie. Edycja prac naukowych w LaTeX

  Ethical aspects of technoscientific research

Zachęcamy do dołączenia do stworzonego zespołu MS TEAMS poświęconego warsztatowi badacza, gdzie odpowiadamy na pytania i zamieszczamy dodatkowe informacje, a także informacje jakie kolejne zajęcia planujemy uruchomić. 

Kod do dołączenia do zespołu: 8h79iwv

Na zespole w TEAMSach (w kanale rejestracja) dostępne będą również powyższe linki do zapisów.

 

Instrukcje wypełnienia formularzy w związku z rejestracją na szczepienie przeciwko COVID-19 znajdują się poniżej. Zgłoszenia należy składać:

za pośrednictwem formularza w portalu pracowniczym SAP (dotyczy nauczycieli akademickich),
za pośrednictwem formularza w systemie USOS (dotyczy innych osób prowadzących zajęcia na Politechnice Warszawskiej).


Deklarację należy złożyć do 18 lutego do godziny 12.00.

Wypełnienie formularza jest niezbędnym etapem w procesie rejestracji na szczepienie przeciwko COVID-19. Prosimy o uważne wypełnianie rubryk, w szczególności pola z numerem telefonu kontaktowego, który będzie wykorzystywany w celu umówienia terminu Pani / Pana wizyty w placówce służby zdrowia oraz pola z preferowanym punktem szczepień (wyboru punktu szczepienia będzie mogła Pani dokonać / będzie mógł Pan dokonać z listy udostępnionych placówek).

Proces rejestracji uwzględniać będzie wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.

Nauczyciele akademiccy pracujący w więcej niż jednej uczelni mogą złożyć deklarację dotyczącą szczepienia tylko w jednym miejscu zatrudnienia. Ministerstwo Edukacji i Nauki rekomenduje tę uczelnię, która jest podstawowym miejscem pracy.

Uwaga! Ministerstwo Edukacji i Nauki zaktualizowało komunikat na temat osób uprawnionych do rejestracji na szczepienie. Na szczepienie mogą zarejestrować się osoby urodzone od 1 stycznia 1956 r. do 31 grudnia 2003 r.

 

 

Zgodnie z zapowiedzią 15 lutego w Politechnice Warszawskiej rozpoczyna się proces indywidualnej rejestracji w portalu pracowniczym SAP oraz systemie USOS na szczepienia COVID-19, który potrwa do 18 lutego. Zgłoszenia będą przekazane zbiorczo do systemu POL-on przez uczelnianego koordynatora.

Na szczepienie mogą zarejestrować się osoby urodzone od 1 stycznia 1956 r. do 31 grudnia 2003 r., realizujące proces kształcenia w naszej Uczelni tj. nauczyciele akademiccy, doktoranci i inne osoby prowadzące zajęcia. Na tym etapie nie będą szczepieni pozostali pracownicy Uczelni. Nauczyciele akademiccy będą proszeni o złożenie deklaracji, dotyczącej udziału w szczepieniu za pośrednictwem formularza w portalu pracowniczym SAP, pozostała grupa pracowników w systemie USOS.

Wypełnienie formularza jest niezbędnym etapem w procesie rejestracji na szczepienie przeciwko COVID-19. Prosimy o uważne wypełnianie rubryk w szczególności pola z numerem telefonu kontaktowego, który będzie wykorzystywany w celu umówienia terminu wizyty w placówce służby zdrowia.

Uwaga! Wybór punktu szczepień będzie możliwy na podstawie listy udostępnionych przez Rektora placówek (Warszawa, Płock) przez osobę dokonującą rejestracji tj. indywidualnie przez nauczyciela akademickiego.

Nauczyciele akademiccy pracujący w więcej niż jednej uczelni mogą złożyć deklarację dotyczącą szczepienia tylko w jednym miejscu zatrudnienia. Ministerstwo Edukacji i Nauki rekomenduje tę uczelnię, która jest podstawowym miejscem pracy.

Rejestrację poprzedzi mailing do użytkowników informujący o możliwości dokonania rejestracji w portalu pracowniczym SAP lub w systemie USOS.

Proces rejestracji uwzględniać będzie wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.

UWAGA: AKTUALNIE TRWAJĄ PRACE NAD UDOSTĘPNIENIEM FORMULARZA (SAP, USOS). PROSIMY O CIERPLIWOŚĆ.

 

 

Zgodnie z informacjami przekazanymi 12 lutego 2021 roku przez Ministerstwo Edukacji i Nauki od poniedziałku, 15 lutego br. od godz. 8:00 zostanie uruchomiona możliwość rejestracji na szczepienia nauczycieli akademickich oraz innych osób prowadzących zajęcia na uczelniach. Zapisy obejmą nauczycieli akademickich, w tym prowadzących zajęcia doktorantów, z datą urodzenia po 31 grudnia 1955 r.


Uwaga! W najbliższy poniedziałek (tj. 15 lutego) zostaną przedstawione dalsze szczegóły związane z rejestracją na szczepienia przeciwko COVID-19 dla nauczycieli akademickich z Politechniki Warszawskiej. Wszystkie osoby, które znajdą się w grupie osób uprawnionych do rejestracji zostaną poproszone o wyraźne zaznaczenie zgody na udział w specjalnym formularzu udostępnionym w poniedziałek 15 lutego.

Pragniemy podkreślić, że Uczelnia jest przygotowana do przetwarzania danych w żądanym przez Ministerstwo Edukacji i Nauki formacie. Jednocześnie prosimy o bieżące sprawdzanie skrzynek pocztowych, stron internetowych Uczelni, a w szczególności strony głównej Politechniki Warszawskiej www.pw.edu.pl i portalu z aktualnymi informacjami o poziomie ograniczeń w funkcjonowaniu Uczelni związanych z koronawirusem www.pw.edu.pl/COVID-19, a także powiadomień w systemie SAP i USOS, które dotyczyć będą udziału w szczepieniu.

Dodatkowe informacje dostępne są na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki: www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/ogolne-zasady-systemu-szczepien-dla-nauczycieli-akademickich-oraz-innych-osob-prowadzacych-zajecia-na-uczelniach 

Informacje na stronach PW będą na bieżąco aktualizowane. Prosimy o śledzenie aktualności oraz naszych profili w mediach społecznościowych.

Uwaga! Na tym etapie szczepienia obejmą jedynie nauczycieli akademickich i doktorantów prowadzących zajęcia w Politechnice Warszawskiej oraz osoby realizujące proces kształcenia na naszej uczelni np. na podstawie umowy cywilnoprawnej.

dr hab. inż. Robert Zalewski, prof. uczelni
Prorektor ds. Studenckich
Przewodniczący Zespołu ds. koordynacji działań prewencyjnych w Politechnice Warszawskiej związanych z potencjalnym ryzykiem wystąpienia koronawirusa