Laboratoria modernizowane w ramach projektu z każdym dniem zbliżają się do stanu docelowego, który ma
zostać osiągnięty w połowie 2012 roku. Nadchodzący koniec projektu oznacza, że promocja jego rezultatów z
każdym kolejnym miesiącem będzie intensyfikowana. Szereg działań prowadzonych jest jednak już teraz – celem pierwszego etapu kampanii informacyjnej i promocyjnej
jest upowszechnienie wiedzy o projekcie i o źródłach jego finansowania (Europejski Fundusz Rozwoju
Regionalnego).
W branżowych czasopismach ukazały się („Elektronika Praktyczna”) lub niebawem ukażą („Świat Nauki”) reklamy
projektu, w internecie trwa kampania banerowa, ale najciekawszym i najbardziej oryginalnym narzędziem
promocji projektu stała się ekspozycja reklamy projektu na tramwaju. Ta popularna wśród reklamodawców
forma promocji nigdy nie cieszyła się zainteresowaniem realizatorów projektów o charakterze naukowym.
Naszym zdaniem niesłusznie, ponieważ jest to narzędzie nietypowe, zwracające uwagę, a także pozwalające na
dotarcie do szerokiego grona odbiorców. W kontrakcie z dostawcą usługi zawarto zapis, że tramwaj z reklamą
powinien przejeżdżać przez plac Politechniki w Warszawie, dzięki czemu reklama była „widzialna” przez osoby
odwiedzające budynki Politechniki Warszawskiej. Byli to zarówno studenci, jak i pracownicy PW, ale także
– i to najważniejsze z punktu widzenia promocji projektu realizowanego w ramach POIG – przedstawiciele
innowacyjnych przedsiębiorstw i jednostek naukowych potencjalnie zainteresowanych współpracą z nowymi
laboratoriami istniejącymi na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych PW. Tej ostatniej grupie osób sprzyjał
termin eksponowania reklamy na tramwaju – późna wiosna to tradycyjny czas środowiskowych konferencji i
spotkań branżowych.
Konferencja otwierająca projekt
Reklama outdoorowa projektu